Thursday, January 22, 2009

Senyumlah... Cayouk!!!

Salam... PAGI!!!

Counting days nak balik. Horray!!!! Tak sabar rasanya.... Tiba2 terasa hiba sangat meruntum hati ini. Bukan hiba sebab nak balik, tapi hiba sebab kadang2 kita rasa kita dah abis kuat hadapi semuanya... tetapi sebenarnya tidak. Bagiku, ku tahan airmata ini dari jatuh dah terlalu lama, tapi kadang2 gugur jua akhirnya... Dah abis daya rasanya. Ya Allah, kuatkan kaki ini melangkah, agar semuanya berjalan lancar. Amin...

Ku tahu, mama n papa selalu doakan yang terbaik buat anaknya yang paling jauh ni. Sebab tuh kala hiba n sayu2 macam nih, aku perlukan seseorang di sisi... tapi tak der. Kesian kan??? Selalunya, aku selalu mengadu domba kat mama.. teman paling akrabku... Semuanya cerita ngan mama... Abislah semua kisah... tiada rahsia antara aku dan mama... kalau tak mama, along la jadi mangsa menadah telinga mendengar celoteh lara hati ini.... Tak cukup tuh, kengkawan rapatku menjadi mangsa.... Tapi berbeza sekarang, semuanya jauh, kalau cerita nnt, menjadi gusar dihati semua lak. So, simpan sendiri.. Tuh yang jadi makan hati agaknya... Yang selalu jadi mangsa siapa lagi... kalau tak bakal hubbyku... Bila ader jer tak kena, kadang2 terlalu simple pun menjadi satu benda yang rumit bagiku. Seolah2 menjadi bahan gaduh buat aku dan dia. Tapi dia terlalu diplomasi denganku... Dia tahu tekanan yang aku hadapi di sini sendirian. Mungkin dia juga tahu, itu sahaja cara aku dapat luahkan perasaanku... TQ sayang... U always here when i need u... Sorry gak sebab selalu jadi mangsa. Bukan niat sebenarnya, tapi entahlah... U jer tempat i mengadu... Tapi yang amat pasti Allah ada mendengar rintihan hati ini.

Dalam hiba2 begini, hanya 1 je cara sembuhnya... dan itulah cara cuba ku lakukan setiap hari... baca Yassin dan tadah tangan minta padaNya...maka akan sembuhlah luka ini... andai berdarah kembali, ku basuh luka ini ngan airmata dan ku ulang menadah tangan kepadaNya. Itu jer la rutin harianku sebab itu sahaja ubat yang ada kala ini. Kadang2 ku rasakan ujian yang ku lalui terlalu berat, tapi sebenarnya hanya sedikit je berbanding orang lain. Ku pasti ader hikmah sebalik semua ini. So, bersyukurlah dengan dugaan ini... sebab kadang2 aku rasa, bila ada dugaan... lagi dekat aku dengan DIA. Tak putus2 menadah tangan... Mungkin itu hikmah dariNya. Supaya aku sentiasa ingat akan DIA dan kasih sayangNya.

Mungkin juga ini pengalaman yang akan mengajarku erti hidup dan menghargai semua yang ada sekelilingku selagi bernyawa atau selagi ada. Andai tiada nanti, tidak guna ditangisi kepergiaannya atau kehilangannya... So, semasa ada la menggunakan semua kudrat dan saki baki semangat utk terus melakukan yang terbaik... Cayouk!!! GAMBATE anna san!!!! U can do it... Bak kata papa, "Anna ni kuat, andai letak kat hutan pun boleh hidup, semangatnya kuat.... "


Teringat pada lagu...

Senyum seindah suria,
Yang membawa cahaya,
Senyumlah dari hati,
Duniamu berseri =) ,
Senyum umpama titian,
Dalam kehidupan,
Kau tersenyum, ku tersenyum =)),
Kemesraan menguntum....
Senyum kepada semua =)) =)),
Senyumanmu amatlah berharga,
Senyum membahagiakan,
Dengan senyuman, terjalinlah ikatan...

Lagu ini lagu semangat aku pada salah seorang sahabatku... AZMIRA di TIKL dulu.. Dia nih selalu la cepat patah semangat... Sebagai sahabat paling akrab... lagu ini selalu ku nyanyikan... Sampai sekarang kalau dia susah hati, dia akan nyanyikan lagu ini... Yer kan MIRA??? Sebab bagi kawan2 yang rapat denganku... aku nih terlalu kuat semangatnya... hehheheh!!! Ye ker??? Ada sapa2 leh komen or jawab??? Tapi tak tahulah kuat lagi tak aku nih... =))

semangat yang hilang...

annabaizuramispani
Quincy, MA
US

No comments: