Wednesday, July 29, 2009

Aku sudah dirisik oleh HUBBY!!!!!

Assalamualaikum semua...

Sebelum aku start panjang2 celoteh kawen aku, aku nak bagitau yg aku dah balik Malaysia tau... Projek kat Boston, US dah selesai... So, aku balik sambung keje seperti biasa kat Malaysia...

Sebelum nih dah kata nak tulis pasal cerita kawen aku... dari persiapan hinggalah ke majlis berakhir... tapi b4 that, aku nak cerita yg aku rindukan suasana Boston.. banyak kenagan tau!!! Tapi aku bersyukur sebab aku dah balik... macam mana pun, aku tetap suka Malaysia yg ader semuanya... :)) Hujan emas negeri org, hujan batu negeri sendiri... seronok lagi negeri sendiri kan?? betul tak??

Seperti kalian sedia maklum, aku nih seorang yg suka apa2 sajer berkaitan perkahwinan...so, cerita kawen aku tentulah paling excited aku nak tulis sebab penuh ngan pelbagai ragam... So, aku mulakan dengan majlis merisik... (Paling berdebar nih...!!!!)

Aku dirisik pada 1 Muharam 1429H bersamaan 10 Januari 2008... Pada asalnya aku ngan hubby plan merisik n bertunang nak buat sekali memandangkan kitaorg nih bukannya baru kenal... dah hampir tahun ke 6 masa tuh... tapi sebab family hubby nak tgk aku dulu (sebab dorang tak pernah kenal aku walaupun aku dah bercinta ngan hubby aku selama 6 tahun). Bercinta sembunyi2 dari family hubby... family I jer tahu i bercinta ngan hubby... :))

Tapi masa seminggu sebelum merisik, hubby terlibat dengan kemalangan kecil... kaki hubby terseliuh... ader cina mana ntah langgar hubby aku... So, tuh la 1st time aku jumpa mak n abah hubby ku (sekarang dah jadi mak n abh mertuaku). Kisahnya bermula apabila aku dapat panggilan tepon dari hubby mengatakan dia ader kat Gleneagles (betul tak aku eja nih...). So, aku ngan pantas bergegas gi sebab risaukan hubby aku... Settle urusan hubby kat spital, aku pun hantar la hubby balik memandangkan hubbynye kaki berbalut sebab terseliuh n jalan pun terhencut2... Takkan la nak biar hubby balik naik teksi... Dah hantar kat umah, kena la masukkan... hehehh!!! Tuh la first time aku dikenalkan oleh hubbyku sebagai bakal isterinya kepada mak n abahnya... SERAM beb!!! Nasib baiklah datang giler aku ari tuh pakai baju kurung.. buatnya pakai seluar or skirt, tak ke naya!!!! Hahahahha!!! Padan la muka aku kan???

So, seminggu lepas tuh, aku dirisik oleh family hubbyku... dia bawak hadiah n cincin risik... :)) So, rasmilah aku n hubby sebagai bakal tunang... SEKIAN...

1 comment:

ifa said...

ehehe...so sweet

visit my blog http://iffab.blogspot.com/